احادیثی درباره قم در مورد نزدیکی ظهور

لوگو وب سایت
مهره مار

احادیثی درباره قم در مورد نزدیکی ظهور

385 بار

بازدید

سه شنبه 21 آذر 1391

احادیثی درباره قم در مورد نزدیکی ظهور 

 ( لطفا بر روی ادامه مطلب کلیک نمائید)


احادیثی درباره قم در مورد نزدیکی ظهور 


امام صادق (ع): زود است که کوفه از مؤمنین خالی شود و علم از کوفه جمع شود. چنانکه مار خود را در سوراخ خود جمع می کند.... سپس علم در شهری که او را قم گویند ظاهر شود و آنجا معدن علم و فضل گردد. بطوریکه مستعضف در دین پیدا نشود حتی مخدّرات نیز دانا شوند واین نزدیک ظهور قائم ماست:

منابع:

مهدی منتظر چاپ 11  1380

آیت الله محمد جواد خراسانی ص 181

وچاپ دیگرش چاپ قبل از این ص 114 می باشد.

عصر ظهور علی کورانی ص 245 و 67

نوائب الدهور و علائم الظهور جلد3 ص 22

کنز العامال ص 38

کتاب تاریخ قم

معجم احادیث داله امام المهدی (عج) جلد 3 ص 474

منتخب الاثر ص 549

بحارالانوار جلد 60 ص 213

نشانه های شگفت آور آخرالزمان محمد جواد مهری ص 67

توضیح اینکه مهمترین حوزه علمیه، اول در نجف بوده همان کوفه که اکنون در قم است و یک نمونه از اینکه حوزه علمیه قم دنیا را تزریق دینی میکند.


                                 کیهان 29/7/86 

پخش زنده دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در اینترنت.

پخش دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم از امروز از طریق اینترنت بصورت زنده برای استقاده کاربران و فضلای حوزه های علمیه داخل و خارج کشور آغاز شد.

اصول مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه قم از امروز بصورت زنده از پایگاه اینترنتی به نشانی www.bahasound.com/news در اختیار کاربران و فضلای حوزه های علمیه داخل و خارج تقلید هم در اختیار کابران قرار خواهد گرفت.


امام حسن عسکری (ع) جریان شب معراج رسول الله را ذکر فرمود. نظر کرد رسول الله در معراج به زمین قم و سوال فرمود از جبرئیل، جبرئیل فرمود : اینجا شهری بنا خواهد شد بنام قم و بندگان مؤمن خدا در آن جمع می شوند و امیدوار به محمد(ص) و شفاعت او در قیامت باشند. برایشان همّ و غم و حزنهاو مکاره وارد شود راوی پرسید پس چه وقت انتظار فرج خواهند داشت؟ فرمود: هرگاه آب، سطح زمین قم را فرا گرفت ( هرگاه آب بر روی زمین قم ظاهر شود)

منابع : مهدی منتظر آیت الله محمد جواد خراسانی

چاپ 11 1380 ص 180

چاپ قبلی آن ص 113

از کتاب تاریخ قم

معجم احادیث الامام المهدی (عج)

جلد 1 ص 404

اختصاص ص 102

بحار الانوار جلد 18 ص 311

توضیح : بنده معتقدم که آب شیرین لوله کشی قم که درتاریخ 6/3/90 افتتاح شد و در زمین قم در همه جا در روی زمین ظاهر شد، می باشد والله اعلم 


زمانی می آید که علم از نجف برچیده می شود ودر قم پابرجا می گردد. تا جائی که خانمهای چادر سیاه طلبه میشوند و توسط آنها با وسائل علم روز، علم در دنیا پخش میشود تا جائی که گردنشکان را مغلوب می کنند و به قیام مهدی منجر میگردد

اسماء والعالم